Category Archives: Gambar

KURSUS KEPIMPINAN BERPRESTASI TINGGI ZAKAT KEDAH

    Perbincangan dalam kumpulan    

Posted in Dakwah, Gambar | Tinggalkan komen

Bersama Warga KEMAS Kedah di Sik

  Menerima cenderamata daripada Ust Al Firdaus daripada KEMAS Kedah

Posted in Dakwah, Gambar | Tinggalkan komen

Bersama Warga FELDA Wilayah Ipoh

  Menerima cenderamata daripada pihak FELDA Wilayah Ipoh

Posted in Gambar | Tinggalkan komen

Awan Petang

Imej | Posted on by | Tinggalkan komen

Potret Tok Su

Imej | Posted on by | Tinggalkan komen

Matahari Terbenam

Imej | Posted on by | Tinggalkan komen

Kursus Asas Fotografi KKBD

Kursus Asas Fotografi anjuran Kolej Komuniti Bandar Darul Aman pada 22-23 feb 2013. Masa ni masih menggalas Nikon D90. (”,) Dikendalikan oleh Cikgu Haslizam, Premtawi dan Saudara Rizalis dari Thinkfoto. Gambar: FB Rizalis

Posted in Gambar | Tinggalkan komen

Wajah Seorang Penternak Itik

Pokok kekabu di tepi kolam itik Sambil menunggu itik berenang, sempat mengutip buah kekabu untuk dijual. Kabu masih hijau pun ada yang luruh. Candid dari jauh. Tok su tak perasan. Hehe

Posted in Candid, Canon 60D, Gambar | Tinggalkan komen

Itik Pulang Petang

Balik kerja terus ke belakang rumah, tengok itik. Sebelum itik naik masuk dalam lau (reban), sempat depa round kolam berenang satu pusingan dan patah balik. Lepas tu terkedek-kedek lawan sapa sampai dulu naik atas darat     Pandai sungguh.Pakat-pakat lawan. … Teruskan membaca

Posted in Canon 60D, Gambar | Tinggalkan komen

Burung Oh Burung

  Mencuba kamera baru Canon 60D. Nikon D90 dah dilelong. Hehe

Posted in Canon 60D, Gambar | Tinggalkan komen

Matahari Pagi

  Pagi ini datang awal ke pejabat. Sempat shoot gambar dari atas menara…

Posted in Gambar, Nikon D90 | Tinggalkan komen

Cahaya Petang

  Gambar ini hanya guna prime lens 50mm f1.8. Nak beli wide lens belum mampu. Insya Allah belajar sikit-sikit. Walaupun gambar tak berapa lawa, tu yang dinamakan belajar. Kalau nak berlari mesti mula dari merangkak.Hehe

Posted in Gambar | Tagged , | Tinggalkan komen

Foto Kenangan di Tasik Pedu

Terima kasih Zaid yang bawa kami ke Tasik Pedu. Jalan nak masuk dalam sungguh.   Santai….  

Posted in Gambar | Tinggalkan komen

Sepetang di Tasik Pedu

Jalan-jalan petang ke Tasik Pedu. Dari sudut ni masih nampak hijau.. Matahari dah nak tenggelam dah…. Bersilau eh……

Posted in Gambar, Landskap, Nikon D90 | Tinggalkan komen

Sunset di Kuala Perlis

  Kelmarin sempat ke Kuala Perlis. Cadangnya nak ambil gambar sunset. Sambil menunggu kawan, sempat pekena laksa Kuala Perlis dengan isteri. Masa tu matahari ada lagi, tapi tiba-tiba saja lepas tu awan mai tutup matahari. Last-last tinggai cahaya saja. Gambar … Teruskan membaca

Posted in Gambar | Tinggalkan komen